Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri Nelerdir? Google neye göre sıralama yapar? Sıralama yaparken nelere dikkat edilmeli bu yazımızda Google sıralama faktörlerini inceleyeceğiz.

Başlık (Title) Etiketleri Önemi

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri Nelerdir? Bu sizin için pek şaşırtıcı olacak gibi dursada. Bir sıralama faktörü olmamıştır. Evet başlıklar değişmeyecek sıralama faktörlerinin en başına yer alırlar. Burada dikkat etmeniz gereken nokta hedeflediğiniz anahtar kelimeye başlık kısmının ilk bölümünde yer vermeniz olmalıdır. Ayrıca başlık (title) konusunda yine dikkat edilmeyen bir durum vardır o da 60 karakteri aşan başlıklar oluşturmamız. Ne kısa ne de çok uzun başlıklar oluşturmayın. 30-60 karakter ideal olarak kullanabilirsiniz.

Meta Açıklamalar (Meta Description)

Başlık gibi olsa da çoğu herkesini bildiği faktörler arasında yer alıyor. Zaten arama motoru sonuç sayfasında çıkan en önemli 3 kriterden birisidir meta açıklamalar. Buna da çok fazla dikkat etmiyoruz. Mobil için 130 Masaüstü için 160 karakter sınırı olan bu kriterde maalesef karakter aşımı yapıyor ya da çok kısa açıklamalar kullanıyoruz. Önerim 110-130 karakter aralığında açıklamalar yazmanız olacaktır. Bu kriterde de odaklandığınız anahtar kelimeyi en yüksekte tutabilirsiniz.

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri nelerdir
Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri nelerdir

HTTPS Önemi

Google geçmiş yıllarda HTTPS’i bir sıralama faktörü olarak gördüğünü açıklamasını yapmıştı. Bunu test etmenin ve öğrenmenin en basit yolu ise arama sonuç sayfasından geçmekte. Şimdi hemen bir arama yapın ve arama motoru sonuç sayfasında listelenen sitelerin kaç tanesinin https ile başladığını kontrol edin ve bu Seo’da size mutlaka katkı sağlayacaktır.

Site Hızı

Web sitenizin hızı sıralam faktörleri arasında çok önemli bir konuma sahiptir. Zaten hız her şeye bedeldir. Genel yaşamımızda da öyle değil mi? Google özellikle mobil hızı daha çok önemsemeye başladı. Bundan dolayı hemen testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr aracını kullanarak mobil hızınızı ve performansınızı test etmenizde fayda var.

Mobil Dostu Olmak

Google arama motorunun artık ilk olarak mobil’i dikkate aldığını ve bunun için mobil uyumluluğumuzu iyileştirmemiz ve mobili önemsemiz gerekmekte nedeni ise mobil trafiğin gün geçtikçe artması. Bir analizimizde ise %80 mobil ziyaretçi olduğunu gördük.

Kullanıcı Davranışı

Bir web sitesi sahibi olarak ne isteriz? Bu sorunun cevabı kişiye göre değişir ama ben ziyaretçiler gelsin, web sitemi ziyaret etsin, aradığını bulsun, sayfalarımı gezsin, daha çok vakit geçirsin ve web sitemi hemen terk etmesin isterim. Bunun için çalışmalarıma devam ederim. Çünkü Google’da bunu istiyor. Kullanıcılar sitenize geldiğinde onların sergiledikleri davranışlar çok önemli. Bir yerde verdiğiniz reklamdan da gelse, aldığınız bağlantılar aracılığıyla da gelse, sosyal medya paylaşımlarınıza istinaden de gelse bir davranış sergileyecektir. Önemli olan bunun olumlu olup olmamasıdır. Aşağıdaki soruların cevabını kendi kendinize verir misiniz?

Ziyaretçilerinizin sitenizde rahat gezinebilmeleri için gerekli çalışmaları yaptınız mı?

İçeriklerinizi okuyan insanlar sitenize tekrar geri gelecek mi? Onları tekrar geri getirmek için bir şeyler deniyor musunuz veya yapıyor musunuz? İçerikleriniz de başka içeriklere yönlendirmeler yapıyor ve onların sayfalar arası geçişlerini sağlıyor musunuz? Kullanıcıların sitenizi hemen terk etmemesi için bir şey yapıyor musunuz?

İçerik denildiğinde çoğumuz bunu makale olarak algılıyoruz. Hiç öyle değil. İçerik denildiğinde de içeriği bir bütün olarak ele almalıyız. Yani bir içeriği Video, görseller ve metinlerle süsleyip oluşturduğunuzu düşünün. Herkesin yapmadığını yapın, farklı olun. Farklı olunca Google sizi ödüllendirecektir.

Bağlantılar

SEO hayatımız boyunca hep olacak kriterlerden bir tanesi: Bağlantılar olarak şuanlık bilinmekte 🙂 Bu konuyu çok yanlış anlıyoruz ve bu hala öyle devam ediyor. Burada dikkat etmeniz gereken bir konu var. Bağlantı aldığınız kaynak öncelikle sizlere bir Edinme sonrasında bir Davranış sonrasında ise bir Dönüşüm getirmeli. Bu şekilde olduğunda fayda sağlar aksi durumda zararını görürsünüz. Evet bazı bağlantılar sizi mutlu edebilir. Ancak dikkatli olmanızda fayda var.

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri Nelerdir? Google neye göre sıralama yapar? Sıralama yaparken nelere dikkat edilmeli bu yazımızda Google sıralama faktörlerini inceleyeceğiz. Başlık (Title) Etiketleri Önemi Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri Nelerdir? Bu sizin için pek şaşırtıcı olacak gibi dursada. Bir sıralama faktörü olmamıştır. Evet başlıklar değişmeyecek sıralama faktörlerinin en başına yer alırlar. Burada dikkat etmeniz gereken nokta hedeflediğiniz anahtar kelimeye başlık kısmının ilk bölümünde yer vermeniz olmalıdır. Ayrıca başlık (title) konusunda yine dikkat edilmeyen bir durum vardır o da 60 karakteri aşan başlıklar oluşturmamız. Ne kısa ne de çok uzun başlıklar oluşturmayın. 30-60 karakter ideal olarak kullanabilirsiniz.…
Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri

Google’ın SEO İçin Önemli Sıralama Faktörleri

User Rating: 4.35 ( 1 votes)
Yorumları GösterYorumları Kapat

Yorum Yapmak İster misin?