SEO’da Anahtar Kelime Analizi

SEO uygulamaları 2 ana başlığa ayrılmaktadır; site içi SEO ve site dışı SEO. Site içi SEO’nun da en önemli kısmı hiç kuşkusuz Anahtar Kelime Analizidir. Anahtar kelime analizi aslında sizin direksiyonunuzdur diyebiliriz. Gideceğiniz yönü, yapacağınız çalışmaları, trafiğinizi ve sıralamalarınızı doğrudan etkileyecek tek kriterdir diyebiliriz. Bu sebeple ister blog olsun ister bir e-ticaret sitesi olsun, en fazla mesai harcanması gereken konu anahtar kelime analizidir.

SEO’da Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Öncelikle bir web sitesi yayın hayatına başlayacağı zaman aslında hangi kitleye hitap edeceği az çok bellidir fakat o kitleyi siteye çekmenin yolları o kadar fazladır ki, planlı bir çalışma yapılmadığı zaman bütün farelerin peşinde koşan kedi gibi eliniz boş bir şekilde yorulduğunuzla kalabilme olasılığınız bulunmaktadır. Bu yüzden en mantıklı anahtar kelimeleri titiz bir çalışmayla belirlemeli ve bu anahtar kelimelerin çerçevesinde çalışmalarınızı yapmalısınız. Bu yazıda sizlere genel hatlarıyla anahtar kelime analizi yol haritasını vereceğiz ve siz de bu maddeleri detaylı çalışarak mükemmel bir anahtar kelimesi analizi yapabileceksiniz;

  • Rakip Siteler: Öncelikle sizin alanınızda yayın yapan ve özellikle üst sıralardakiler başta olmak üzere elle tutulur bütün rakip siteleri detaylı bir şekilde inceleyin. Hangi içerikleri girmişler, bu içeriklerde hangi anahtar kelimeleri kullanmışlar, içeriklerinin anahtar kelime kullanma oranları ve içerik uzunluları ortalama olarak nedir sorularını açığa kavuşturmanız gerekiyor. Elde ettiğiniz anahtar kelimeleri listeleyip, Google Anahtar Kelime aracından da aranma hacimlerini sorgulayarak mantıklı gördüklerinizi içeriklerinizde kullanmak üzere kaydedin.
  • Sözlükler: Eksi, Uludağ, İnci gibi sözlükler en fazla anahtar kelimeyi bünyelerinde bulunduran sitelerdir. Sizin alakalı olduğunuz anahtar kelimelerin diğer insanlar tarafından ne şekilde aratıldığını bu sözlüklerden anlayabilirsiniz.
  • Forumlar: Yine yukarıda sözlükler için belirttiğimiz her şey forumlar için de geçerlidir.
  • Google Arama Alt Satırı: Google’da herhangi bir şeyi arattığınızda sayfanın en alt kısımda o konuyla alakalı benzer arama sonuçları da verilmektedir. O konuda araştırma yapan diğer insanların genellikle bu sonuçları da arattığı fikrini düşününce alternatif anahtar kelimelerimizi bu kısımdan bulabilmek mümkün.
  • Anahtar Kelime Araçları: Ahrefs, Semrush, Moz gibi bu alanda hizmet veren pek çok ücretli/ücretsiz araç bulunmaktadır. Yapacağınız projenin büyüklüğüne göre bunlardan size en uygun olanına en azından 1 aylık ücret ödeyerek kullanacağınız bütün anahtar kelimeleri hızlı ve doğru sonuçlarla bulmanız kolaylaşacak.
SEO’da Anahtar Kelime Analizi SEO uygulamaları 2 ana başlığa ayrılmaktadır; site içi SEO ve site dışı SEO. Site içi SEO’nun da en önemli kısmı hiç kuşkusuz Anahtar Kelime Analizidir. Anahtar kelime analizi aslında sizin direksiyonunuzdur diyebiliriz. Gideceğiniz yönü, yapacağınız çalışmaları, trafiğinizi ve sıralamalarınızı doğrudan etkileyecek tek kriterdir diyebiliriz. Bu sebeple ister blog olsun ister bir e-ticaret sitesi olsun, en fazla mesai harcanması gereken konu anahtar kelime analizidir. SEO’da Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır? Öncelikle bir web sitesi yayın hayatına başlayacağı zaman aslında hangi kitleye hitap edeceği az çok bellidir fakat o kitleyi siteye çekmenin yolları o kadar fazladır ki, planlı…
SEO’da Anahtar Kelime Analizi

SEO’da Anahtar Kelime Analizi

SEO’da Anahtar Kelime Analizi

SEO’da Anahtar Kelime Analizi

SEO’da Anahtar Kelime Analizi

User Rating: 4.65 ( 1 votes)
Yorumları GösterYorumları Kapat

Yorum Yapmak İster misin?